چهار درصد

نحوه دریافت وامهای 4 درصد از بانک قرض الحسنه مهر ایران

چهار درصد

نحوه دریافت وامهای 4 درصد از بانک قرض الحسنه مهر ایران

در این وبلاگ اطلاعاتی در رابطه با نحوه دریافت وام های قرض الحسنه از بانک قرض الحسنه مهر ایران ارایه میشود.
این وبلاگ متعلق به بانک فوق نیست و نویسنده وبلاگ نماینده این بانک نمی‌باشد.
برای اطلاعات بیشتر به شعب بانک مراجعه کنید.
سایت رسمی بانک در آدرس www.qmb.ir قرار دارد.
در ضمن نظرات خصوصی در رابطه با وام پاسخ داده نمیشوند.

با تشکر از بازدید شما و مطالعه این وبلاگ

تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران

سوالات متداول

يكشنبه, ۲۷ فروردين ۱۳۹۶، ۰۶:۴۸ ب.ظ

آیا برای راهنمایی مشتریان در مورد نحوه سپرده گذاری در بانک، سایتی وجود دارد؟

بله با مراجعه به سایت سیاستهای اعتباری بانک قرض الحسنه مهر ایران میتوانید میزان و مدت سپرده گذاری برای وام را در قسمت اطلاع رسانی راهنمای مشتریان حساب کنید

آیا برای اخذ تسهیلات از بانک قرض الحسنه مهر ایران نیاز به ارائه سفته از سوی وام گیرنده می باشد؟

بانک قرض الحسنه مهر ایران به منظور رفاه حال مشتریان و کاهش هزینه های آنان مبادرت به حذف سفته در اعطای تسهیلات قرض الحسنه نموده است.

آیا برای اخذ تسهیلات از بانک قرض الحسنه مهر ایران نیاز به ارائه چک از سوی وام گیرنده می باشد ؟

بصورت عام و کلی ، نیازی به اخذ چک نمی باشد، لیکن در بعضی موارد به تشخیص شعب، برای بازپرداخت اقساط و به عنوان وسیله پرداخت از مشتری اخذ می گردد.

کسانی که بعنوان ضامن تسهیلات افراد وام گیرنده معرفی می شوند می بایست حائز چه شرایطی باشند؟

کلیه کارکنان رسمی، قراردادی، پیمانی ادارات،سازمانها،ارگانها ، نهادها و شرکت های دولتی یا شرکت های سهامی عام با گواهی معتبر (اعم از درج تعهد کسر اقساط یا بدون تعهد کسر اقساط) یا صاحبان مشاغل آزاد با پروانه کسب معتبر و دارای حساب جاری فعال نزد سیستم بانکی باشند، می توانند (با تشخیص شعب پرداخت کننده) ضمانت تسهیلات پرداختی نزد این بانک را به عهده گیرند.

برای استفاده از تسهیلات بانک قرض الحسنه مهر ایران چند نفر ضامن نیاز است؟

علیرغم اینکه میزان و تعداد ضمانت اخذ شده از افراد جهت بهره مندی از تسهیلات بسته به میزان اعتبار ضامن معرفی شده و بنا به تشخیص شعبه پرداخت کننده تسهیلات می باشد، در این خصوص حسب ضوابط و مقررات ابلاغی و مدنظر قراردادن شرایط مشتریان، جهت رضایتمندی ایشان، برای دریافت تسهیلات تا سقف ۱۰۰ میلیون ریال با ضمانت یک ضامن معتبر و تا سقف ۲۰۰ میلیون ریال با ضمانت ۲ ضامن معتبر به تشخیص شعب پرداخت کننده امکان پذیر می باشد.

آیا بدون مراجعه حضوری به شعب بانک قرض الحسنه مهر ایران می توان نسبت به افتتاح حساب و درخواست تسهیلات قرض الحسنه اقدام نمود؟

 بلی، در بانک قرض الحسنه مهر ایران امکان افتتاح حساب (هم بصورت حضوری و هم بصورت آنلاین) برای افراد فراهم گردیده است. همچنین با توجه به تمهیدات صورت گرفته اشخاص حقیقی دارنده حساب نزد بانک قرض الحسنه مهر ایران می توانند با مراجعه به"سامانه تسهیلات آنلاین" نسبت به ارائه درخواست تسهیلات و تکمیل مدارک خود اقدام و حتی پیگیری های بعدی را بعمل آورند.

آیا در بانک قرض الحسنه مهر ایران بدون مراجعه به شعبه،صاحب حساب می تواند امتیاز میانگین حاصله در حساب (جاری/ پس انداز) خود را به بستگان درجه یک جهت بهره مندی از تسهیلات منتقل نماید؟

 بلی، با توجه به راه اندازی سامانه تسهیلات آنلاین، امکان ارائه درخواست انتقال امتیاز میانگین حاصل شده به بستگان درجه یک فرد صاحب حساب از طریق سامانه یادشده و بدون مراجعه به شعبه فراهم گردیده است.

آیا برای استفاده از تسهیلات بانک قرض الحسنه مهر ایران امکان تکمیل پرونده تسهیلات و امضای مستندات مورد نیاز در یک روز میسر می‌باشد؟

بلی: با راه اندازی سامانه تسهیلات آنلاین و ارائه مستندات مورد نیاز پرونده تسهیلات به صورت الکترونیکی، امکان تکمیل فیزیکی پرونده و امضای مستندات از سوی وام گیرنده و ضامن/ضامنین با هماهنگی شعبه مربوطه در یک روز فراهم گردیده است. 

آیا امکان ارائه درخواست تسهیلات با قابلیت انتخاب مبلغ تسهیلات و مدت بازپرداخت اقساط از سوی مشتری بدون مراجعه حضوری به شعب بانک قرض الحسنه مهر ایران میسر است؟

 بلی، این امکان در سامانه تسهیلات آنلاین فراهم گردیده است. بطوریکه با انتخاب تعداد ماه انتظار جهت محاسبه میانگین حساب از سوی مشتریان ، امکان انتخاب مبلغ تسهیلات قرض الحسنه متعلقه و مدت بازپرداخت با توجه به میزان تقریبی اقساط ماهانه برای ایشان فراهم گردیده است.

آیا بدون مراجعه به شعب بانک امکان پرداخت اقساط تسهیلات دریافتی از بانک قرض الحسنه مهر ایران میسر می باشد؟

بلی، بانک قرض الحسنه مهر ایران در راستای مشتری مداری و تکریم ارباب رجوع این امکان را از سه طریق فراهم نموده است: 

روش اول: 

امکان پرداخت اقساط از طریق سایت بانک، در این روش امکان بازپرداخت اقساط تسهیلات از طریق کارت های عضو شبکه شتاب مهیا گردیده است. مشتریان این بانک می توانند با داشتن اطلاعات و رمز دوم کارت شتابی خود از طریق گزینه " پرداخت اقساط" وارد سامانه بازپرداخت تسهیلات شده و با وارد نمودن شماره تسهیلات خود یا دیگران نسبت به بازپرداخت اقساط اقدام نمایند.

روش دوم: 

استفاده از خدمات نوین بانک قرض الحسنه مهر ایران نظیر اینترنت بانک / تلفن بانک/ همراه بانک

روش سوم: 

در صورت درخواست و تکمیل فرم دریافت اتوماتیک اقساط در زمان اخذ تسهیلات و انتقال مبلغ هر قسط به کارت شتابی متصل به حساب فرد در مواعد مقرر، شعب بانک قادر خواهند بود بصورت اتوماتیک مبلغ قسط ماهانه را از حساب صاحب سپرده کسر و پرونده تسهیلات فرد را بروزرسانی نمایند.  

آیا بانک قرض الحسنه مهر ایران وام به افراد معرفی شده از سوی دارندگان سپرده ویژه نزد این بانک اعطا می نماید؟

بلی، بانک قرض الحسنه مهر ایران برای دارندگان حساب سپرده ویژه(اعم از حقیقی یا حقوقی)این امکان را فراهم ساخته است تا با افتتاح حساب سپرده ویژه و معرفی افراد جهت بهره مندی از تسهیلات تا سقف فردی ۱.۵۰۰.۰۰۰.۰۰۰ ریال با نرخ کارمزد ۴% در سال از محل عاملیت ویژه اشخاص معرفی کننده بهره مند گردند. همچنین بانک نسبت به وصول اقساط تسهیلات پرداختی اقدام و مبالغ وصولی را به حساب صاحبان وجوه واریز می نماید.  

آیا بدون مراجعه به شعب بانک می توان از میزان میانگین حساب مورد نیاز جهت برخورداری از تسهیلات قرض الحسنه مهر ایران مطلع شد؟

بلی، با توجه به تمهیدات صورت گرفته، متقاضیان می توانند در صورت عدم امکان مراجعه به شعب بانک قرض الحسنه مهر ایران، به سایت بانک قرض الحسنه مهر ایران مراجعه و از منوی خدمات بانکی > طرح ها > تسهیلات امتیازی مهر ایران (اینجا کلیک کنید)، از امتیازات مورد نیاز جهت استفاده از تسهیلات آگاه شوند.

آیا بانک قرض الحسنه مهر ایران به شرکت ها وام می دهد؟

بانک قرض الحسنه مهر ایران در راستای هم افزایی و ترویج سنت نیکوی قرض الحسنه، به آن دسته از شرکت هایی که قصد دارند منابعی را صرف بهره مندی کارکنان خود از تسهیلات، در حساب خود نزد این بانک متمرکز و کارسازی نمایند، حداکثر معادل آورده شرکت با رعایت سایر ضوابط و مقررات جاری بانک، حمایت مالی نموده و تسهیلات به کارکنان معرفی شده آن شرکتها پرداخت می نماید. 

تسهیلات اعطایی در بانک قرض الحسنه مهر ایران در چه زمینه هایی پرداخت می گردد؟

تسهیلات اعطایی برای تأمین نیازها و رفع احتیاجات ضروری خرد افراد جامعه نظیر کمک هزینه ازدواج، تأمین جهیزیه، ودیعه مسکن، کمک هزینه تحصیلی، کارآفرینی و اشتغالزایی کوچک انفرادی، درمان و ... پرداخت می گردد.

آیا جهت بهره مندی از تسهیلات امکان افزایش یا ایجاد میانگین با واریز مبلغ قابل توجه برای زمان کوتاه مدت و برداشت آن وجود دارد؟

بلی، با مفتوح ماندن حساب متقاضی ،امتیاز تخصیصی به میزان مانده حساب در هر روز تعلق می گیرد، بدیهی است امکان واریز جهت افزایش موجودی و برداشت وجه در هر زمان وجود داشته لیکن افزایش یا کاهش موجودی در میزان میانگین مکتسبه، موثراست. 

چگونه می توان با حساب های (پس انداز و جاری) موجود نزد بانک قرض الحسنه مهر ایران ، وام گرفت؟

متقاضیان دریافت وام می توانند با تمرکز و گردش وجوه در حسابهای خود نزد این بانک و انجام عملیات بانکی خود (واریز و برداشت) و ایجاد میانگین حساب طی دوره های ۳ الی ۱۲ ماه بنا بر انتخاب و زمان مد نظر جهت بهره مندی از تسهیلات ، از اولویت های دریافت وام برخوردار گردند.

آیا در بانک قرض الحسنه مهر ایران تسهیلات با سود (مبادله ای یا مشارکتی) پرداخت می گردد؟

خیر، بانک قرض الحسنه مهر ایران صرفاً تسهیلات قرض الحسنه در قالب عقد قرض الحسنه با اخذ حداکثر۴% کارمزد در هر سال اعطا می نماید.

آیا در بانک قرض الحسنه مهر ایران امکان افتتاح حساب سپرده کوتاه مدت و بلندمدت وجود دارد؟

خیر، با عنایت به رسالت و اهداف تعیین شده برای بانک قرض الحسنه مهر ایران، صرفاً حساب پس انداز یا جاری بصورت قرض الحسنه افتتاح میگردد.

حداکثر مبلغ و نرخ کارمزد تسهیلات بانک قرض الحسنه مهر ایران چقدر است؟

حداکثر مبلغ تسهیلات برای هر نفر ۲۰۰ میلیون ریال و حداکثر نرخ کارمزد وام ۴% به ازای هر سال می باشد.

آیا می توان برای گرفتن وام قرض الحسنه، حساب جاری نزد بانک قرض الحسنه مهر ایران افتتاح نمود؟

 بلی، وام قرض الحسنه به دارندگان حساب های قرض الحسنه پس انداز و جاری که از امتیاز لازم برخوردار باشند، اعطا می گردد.