چهار درصد

نحوه دریافت وامهای 4 درصد از بانک قرض الحسنه مهر ایران

چهار درصد

نحوه دریافت وامهای 4 درصد از بانک قرض الحسنه مهر ایران

در این وبلاگ اطلاعاتی در رابطه با نحوه دریافت وام های قرض الحسنه از بانک قرض الحسنه مهر ایران ارایه میشود.
این وبلاگ متعلق به بانک فوق نیست و نویسنده وبلاگ نماینده این بانک نمی‌باشد.
برای اطلاعات بیشتر به شعب بانک مراجعه کنید.
سایت رسمی بانک در آدرس www.qmb.ir قرار دارد.
در ضمن نظرات خصوصی در رابطه با وام پاسخ داده نمیشوند.

با تشکر از بازدید شما و مطالعه این وبلاگ

تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران

وام قرض الحسنه بدون معدل و سپرده گذاری

سه شنبه, ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۵، ۰۷:۵۶ ب.ظ

اکثر موسسات مالی  بدون سپرده گذاری وام میدهند؛ اما بر اساس عقود مضاربه و مشارکت مدنی و .. که سود بالای بیست درصد میگیرند.
 بانکها و موسسات مالی واسطه پول هستند و از محل سرمایه خود وام نمیدهند. بنابراین سودی که از افراد برای پرداخت وام میگیرند از سودی که به افراد سپرده گذار برای سپرده‌گذاری می‌پردازند بیشتر است.


با توجه به اینکه بانک مهر ایران به سپرده های خود سود نمیپردازد بنابراین از وامهایی که پرداخت میکند نیز 4 درصد کارمزد میگیرد.
همه بانکها نیز سپرده های بدون سود دارند که برای پرداخت وامهای قرض‌الحسنه تکلیفی از طرف دولت و مجلس (وام ازدواج، وام مددجویان کمیته امداد، وام مددجویان بهزیستی، وام زلزله زدگان و آسیب دیدگان سوانح طبیعی، وام مسکن جانبازان، وام کارآفرینی) و وام های احتیاجات ضروری کارکنان بانکها و نهادهای دولتی و ... استفاده میشوند.
برای اینکه بدانید سایر بانکها چقدر منابع و سپرده بدون سود از افراد مختلف جمع کرده اند کافی است به  تبلیغات بانکها برای قرعه کشی دقت کنید. بانکها میتوانند دو درصد از منابع دریافتی قرض الحسنه خود را برای جوایز قرعه کشی در نطر بگیرند. توجه داشته باشیدکه بانک قرض الحسنه مهر ایران قرعه کشی هم برگزار نمیکند.

وام بدون معدل حساب هم در  بانک  قرض الحسنه مهر ایران پرداخت میشود.

اما بستگی دارد چند نفر در این بانک حساب داشته باشند و خودشان وام نخواهند.
در برخی شعب افرادی هستند که فعالیت مالی خود را در این بانک انجام میدهند. (فعالیتهای مالی شامل واریز به و برداشت از حساب، صدور چک، واگذاری چک، حواله ساتنا و پایا، کارت به کارت، چک بین بانکی، اینترنت بانک و ...).

اگر معدل حساب این افراد بالا باشد و خودشان هم نیازی به وام نداشته باشند میتوان از محل سپرده این افراد به نیازمندان وام قرض‌الحسنه داد که نیازی به سپرده گذاری وام گیرنده نباشد.
اما متاسفانه با توجه کاهش روز افزون ارزش پول و رکود بازار کسب و کار، افراد ترجیح میدهند پول خود را در بانکهایی قرار بدهند که به آنها سود پرداخت کنند و از محل سود دریافتی از آن بانکها بتوانند کاهش ارزش پول و هزینه های کسب و کار خود را پوشش بدهند. بنابراین این بانکها میتوانند سریعا وامهایی پرداخت کنند که سود بالاتری نسبت به سود پرداختی به سپردها دارند.

افراد اندکی هستند که پول خود را در سپرده قرض‌الحسنه این بانک قرار بدهند.  بنابراین افراد کمی میتوانند بدون سپرده گذاری وام بگیرند و مبلغ وام پرداختی به آنها نیز اندک می‌باشد.

در ضمن دولت و مجلس متوجه هستند که چنین  سپرده هایی در  بانکها جمع شده است و آن را برای پرداخت وام های تکلیفی در نطر میگیرند.

نظرات  (۲)

سلام،
من حساب تو این بانک ندارم
ایا میشه یک میلیون وام بهم بدین
پاسخ:
سلام
اینجا که بانک نیست. به یکی از شعب مراجعه کنید و تقاضای وام بدون معدل حساب بدهید. اگر منابع داشته باشند،  پرداخت میکنند.
۲۵ بهمن ۹۵ ، ۱۶:۳۵ یک خیر ( شخص حقیقی )
بنده می خواهم مبلغی در اختیار بانک مهر قرار دهم  و بانک این مبلغ را به افرادی که من معرفی می کنم جهت پرداخت وام قرض الحسنه  ( فقط  برای درمان و امور بیمارستانی ) استفاده کند البته بانک طبق ضوابط  خودش ضامن ها از وام گیرنده درخواست کند یعنی من ضامن وام ها نباشم و پرداخت اصل سپرده من توسط بانک تضمین شود . من سازمان یا شرکت  هم نیستم بلکه یک شخص حقیقی هستم . چنین کاری امکان پذیر است.
پاسخ:
بله